W lutym planujemy:
-słuchać opowiadań i bajek,
-rozmawiać o bezpieczeństwie,
-rozmawiać o wybranych baśniach,
-słuchać wybranych baśni,
-tańczyć do wybranych utworów, w tym do fragmentów utworów muzyki klasycznej,
-uczyć się piosenki Baśnie (sł. i muz. B. Forma)
-uczyć się wiersza Ufoludek B. Szelągowskiej
-rozwiązywać zagadki, -bawić się w kącikach tematycznych,
-usprawniać aparat artykulacyjny,
-wykonywać ćwiczenia grafomotoryczne,
-wykonywać prace plastyczne na różnych fakturach.
WIERSZ Ufoludek
Gdzieś daleko, we wszechświecie,
żyją sobie ufoludki.
Ale jak wyglądać mogą?
Może tak jak krasnoludki:
długa broda, czapka, pasek,
Kubrak piękny i czerwony…
Albo może tak jak troll,
w gęstym lesie zagubiony…
Jak wielkolud, co potrafi
zniszczyć miasto jednym butem…
Chyba jednak jest niewielki!
Myślę, że jak liliputek!
Ktoś powiedział, że zielony
i w kosmosie spodkiem lata.
Ale jedno wiem na pewno:
tak jak ja jest ciekaw świata!
Baśnie
1. Baśni słuchają dzieci
i dorośli też lubią baśnie.
Każdy chętnie posłucha
pięknej baśni, zanim zaśnie.
2. W baśniach mieszkają wróżki,
dobre elfy i czarodzieje,
w baśniach z pomocą przyjdą
zawsze wierni przyjaciele.
3. Baśnie to tajemnica,
w baśniach różne cuda i dziwy,
w baśniach świat całkiem inny,
nie do końca jest prawdziwy.