Co czeka Nas w grudniu ?
Tydzień I: To już zima
Cele:
-zapoznanie z cechami nadchodzącej pory roku,
– rozwijanie mowy
-zachęcanie do przestrzegania zasad
-poszerzanie wiadomości nt. zimy
– doskonalenie umiejętności rytmicznego ruchu
-doskonalenie pamięci muzycznej poprzez naukę piosenki
Tydzień II: Oczekiwanie na Mikołaja
Cele:
-kształcenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
-rozwijanie inwencji twórczej
-zauważanie zmian w otoczeniu przyrodniczym i określnie ich
-dokonywanie syntezy słuchowej
wyrazów dzielonych na sylaby
-wdrażanie do porządkowania po zabawie
Tydzień III: Boże Narodzenie
Cele:
-omawianie tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia
-zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
-wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci
-rozwijanie ekspresji ruchowej
-rozwijanie logicznego wypowiadania się
Tydzień IV: Witamy Nowy Rok
Cele:
-poznanie cyklu dnia i nocy
-doskonalenie techniki malowania farbą
-wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy
-rozwijanie logicznego myślenia i wnioskowania
-zwracanie uwagi na poszanowanie praw innych
Piosenka: Zima zima zima–Barbara Kossuht
Zima, zima, zima, pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Jaka pyszna sanna – parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Zasypane pola – w śniegu cały świat
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Wiersz: „Co Ty dasz nam Nowy Roku”
„Co ty dasz nam Nowy Roku?”
Dam wam cztery pory roku.
Puchem sypnę, dam bałwanki,
łyżwy, narty, no i sanki.
Potem w wiosny czas radosny:
dam sasanki i pierwiosnki.
Kiedy już was zmęczy szkoła,
wakacyjny czas przywołam.
A gdy w sadach moc kolorów,
dam pogodę na czas zbiorów.
