Co czeka Nas w lutym?
Tydzień I: W lodowej krainie
Cele:
-rozwijanie zainteresowania życiem ludzi w innych krajach
-zachęcanie do aktywnego udziału w proponowanych zajęciach
-zachęcanie do spacerów mimo pogody
-korygowanie wad wymowy i zaburzeń słuchu
-doskonalenie precyzyjności rysowania po śladzie
Tydzień II: Zwierzęta egzotyczne
Cele:
-zachęcanie do zgodnych zabaw
-doskonalenie umiejętności kolorowania
– utrwalenie wyglądu i nazw zwierząt
-utrwalenie wyglądu i nazw wybranych zwierząt mieszkających w ZOO
-wdrażanie do uważnego słuchania
Tydzień III: W kosmosie
Cele:
-zachęcanie do uważnego słuchania i wypowiadania na forum grupy
-wzbogacanie wiedzy dzieci na temat Układu Słonecznego
-zwijanie wyobraźni konstrukcyjnej
-usprawnianie motoryki małej
-zachęcenie do zgodnych zabaw
Tydzień IV: Bajki i baśnie
Cele:
-zwracanie uwagi na właściwe korzystanie z zabawek
-rozwijanie umiejętności teatralnych
-doskonalenie prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi
-doskonalenie percepcji wzrokowej
-rozwijanie samodzielności
Tydzień V: W marcu jak w garncu
Cele:
-wyrabianie umiejętności płynnego poruszania się
-doskonalenie umiejętności gry na instrumentach
-zwracanie uwagi na szybka reakcję na sygnał
-zachęcenie do zabaw naśladowczych
-poszerzanie umiejętności plastycznych
Piosenka: “Samba Przedszkolaka”
Brazylijska dżungla
Tropikalny gąszcz
Płynie amazonka
A w niej wielki wąż.
Tańczy kondor z anakondą
Prosi ara jaguara
Tylko lama tańczy sama
Z kuguarem zła to para.
Ref (x2): Tańczmy sambę
Wszyscy razem w kole
Brazylijską sambę
Tańczy całe przedszkole
Brazylijska dżungla
Tropikalny las
Brazylijska samba
Niech rozgrzewa nas.
Wiersz: „Kosmonauta” – Dorota Strzemińska-Więckowiak
Śmiałek z niego, w kosmos leci,
Tam, gdzie słońce mocno świeci.
Hełm, skafander gruby wkłada
Do rakiety wielkiej wsiada.
A kosmiczny statek – prom
To w podróży jego dom
Dzięki niemu się dowiecie,
Co się kryje we wszechświecie!