TA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIE

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Grupa Półnutki

Po sali biegają PÓŁNUTKI, Uczymy się sami zakładać butki.

Pani nasza z nami się bawi,

ze złymi humorami szybko się rozprawi.
Lalki i misie nasi przyjaciele,
Buzia u nas każdemu się śmieje.
Śpiewamy tańczymy to nasze talenty.
Każdy z nas mądry, pomysłowy i rozgarnięty.
Zapraszamy serdecznie, przybywajcie dzieciaki.
Półnutki to najlepsze przedszkolaki.

  1. „IMIENINY MIKOŁAJA”

 

-próby zauważenia istotnych cech zimy

-rozumienie, że każdy ma prawo mieć odmienne zdanie na określony temat

-pobudzenie wyobraźni, usprawnianie pracy całej dłoni

-poznanie legendy o św. Mikołaju

-rozwijanie szybkości i zwinności

-rozwijanie pamięci dowolnej

-rozwijanie małej motoryki

-rozwijanie koncentracji uwagi

-rozwijanie myślenia analitycznego

-rozróżnianie pojęć: ciężki – lekki, lżejszy – cięższy

 

2.„CZEKAMY NA ŚWIĘTA”

 

-radość ze wspólnego odkrywania i przeżywania rzeczywistości

-próby określania swojego nastroju

-rozwijanie logicznego myślenia

-zapoznanie dzieci z tradycją ubierania choinki,

-rozwijanie pamięci dowolnej,

-kultywowanie tradycji świątecznych

-zachęcanie do udziału w zabawach ruchowych

-rozwijanie samodzielności w myśleniu i działaniu.

– rozwijanie pamięci wzrokowej

-utrwalenie pojęcia „para”, „do pary”

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania elementów zbioru wg jednej cechy

-dostrzeganie rytmów i rozumienie ich kolejności

 

  1. „ŚWIĄTECZNE SPOTKANIA RODZINNE”

 

-zdobywanie doświadczeń w mówieniu, byciu słuchanym

-rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się na określony temat

-utrwalenie charakterystycznych cech aktualnej pory roku

-poszerzanie doświadczeń plastycznych

-wyczuwanie możliwości własnego ciała

-podejmowanie prób ilustrowania ciałem postaci ludzi, zwierząt, postaci bajkowych

-utrwalenie słów, melodii, układu ruchowego

-respektowanie reguły jeden do jednego

orientowanie się, że liczebniki należy wymieniać w stałej kolejności.

-rozwijanie małej i dużej motoryki

-rozpoznawanie kolorów oraz ich odcieni

-przestrzeganie reguł, czekanie na swoją kolej

 

  1. „ZABAWA W TEATR”

 

-nabywanie samodzielności w działaniu i myśleniu

-rozwijanie mowy werbalnej i niewerbalnej

-rozwijanie wrażliwości emocjonalnej

-rozwijanie orientacji przestrzennej

-utrwalenie znajomości znanych wątków baśniowych

-rozwijanie precyzji ruchów

-kulturalne zwracanie się do siebie

-rozwijanie poczucia rytmu

-rozwijanie płynności i estetyki ruchu

-zauważenie różnicy między ubraniem a przebraniem

-rozwijanie umiejętności klasyfikowania elementów zbioru

-rozróżnianie pojęć: najpierw, potem

-doskonalenie koordynacji oko – ręka

 

 

 

WIERSZ

„Kolorowa choinka” K. Dardzińska

Ubierzemy dziś choinkę

Mamy ozdób całą skrzynkę.

Powiesimy bombki nowe

I światełka kolorowe.

A na czubek gwiazdkę damy

I ubrane drzewko mamy.

 

PIOSENKA

„Wokoło choinki”

 

 

Ref.: / Wkoło choinki, wkoło choinki

Zatańczą chłopcy, tańczą dziewczynki

Wkoło choinki, wkoło choinki

Dzisiaj zatańczy każdy z nas /x2

 

  1. Ubrana w bombeczki

Błyszczące lampeczki

 

/ W łańcuch otulona,

Śniegiem przyprószona,

Pięknie wystroiła się /x2

 

Ref.: / Wkoło choinki, wkoło choinki… /x2

 

 

Ubieramy choinkę, cz. 2 (PD) - Pomoce dydaktyczne - Miesięcznik - BLIŻEJ  PRZEDSZKOLA