- „IMIENINY MIKOŁAJA”
-próby zauważenia istotnych cech zimy
-rozumienie, że każdy ma prawo mieć odmienne zdanie na określony temat
-pobudzenie wyobraźni, usprawnianie pracy całej dłoni
-poznanie legendy o św. Mikołaju
-rozwijanie szybkości i zwinności
-rozwijanie pamięci dowolnej
-rozwijanie małej motoryki
-rozwijanie koncentracji uwagi
-rozwijanie myślenia analitycznego
-rozróżnianie pojęć: ciężki – lekki, lżejszy – cięższy
2.„CZEKAMY NA ŚWIĘTA”
-radość ze wspólnego odkrywania i przeżywania rzeczywistości
-próby określania swojego nastroju
-rozwijanie logicznego myślenia
-zapoznanie dzieci z tradycją ubierania choinki,
-rozwijanie pamięci dowolnej,
-kultywowanie tradycji świątecznych
-zachęcanie do udziału w zabawach ruchowych
-rozwijanie samodzielności w myśleniu i działaniu.
– rozwijanie pamięci wzrokowej
-utrwalenie pojęcia „para”, „do pary”
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania elementów zbioru wg jednej cechy
-dostrzeganie rytmów i rozumienie ich kolejności
- „ŚWIĄTECZNE SPOTKANIA RODZINNE”
-zdobywanie doświadczeń w mówieniu, byciu słuchanym
-rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się na określony temat
-utrwalenie charakterystycznych cech aktualnej pory roku
-poszerzanie doświadczeń plastycznych
-wyczuwanie możliwości własnego ciała
-podejmowanie prób ilustrowania ciałem postaci ludzi, zwierząt, postaci bajkowych
-utrwalenie słów, melodii, układu ruchowego
-respektowanie reguły jeden do jednego
orientowanie się, że liczebniki należy wymieniać w stałej kolejności.
-rozwijanie małej i dużej motoryki
-rozpoznawanie kolorów oraz ich odcieni
-przestrzeganie reguł, czekanie na swoją kolej
- „ZABAWA W TEATR”
-nabywanie samodzielności w działaniu i myśleniu
-rozwijanie mowy werbalnej i niewerbalnej
-rozwijanie wrażliwości emocjonalnej
-rozwijanie orientacji przestrzennej
-utrwalenie znajomości znanych wątków baśniowych
-rozwijanie precyzji ruchów
-kulturalne zwracanie się do siebie
-rozwijanie poczucia rytmu
-rozwijanie płynności i estetyki ruchu
-zauważenie różnicy między ubraniem a przebraniem
-rozwijanie umiejętności klasyfikowania elementów zbioru
-rozróżnianie pojęć: najpierw, potem
-doskonalenie koordynacji oko – ręka
WIERSZ
„Kolorowa choinka” K. Dardzińska
Ubierzemy dziś choinkę
Mamy ozdób całą skrzynkę.
Powiesimy bombki nowe
I światełka kolorowe.
A na czubek gwiazdkę damy
I ubrane drzewko mamy.
PIOSENKA
„Wokoło choinki”
Ref.: / Wkoło choinki, wkoło choinki
Zatańczą chłopcy, tańczą dziewczynki
Wkoło choinki, wkoło choinki
Dzisiaj zatańczy każdy z nas /x2
- Ubrana w bombeczki
Błyszczące lampeczki
/ W łańcuch otulona,
Śniegiem przyprószona,
Pięknie wystroiła się /x2
Ref.: / Wkoło choinki, wkoło choinki… /x2
