Co będziemy robić w marcu:
06.03. – 10.03. „W marcu jak w garncu”
- będziemy wypowiadać się na temat pogody – założymy kalendarz pogody
- poznamy określenia pogodowe: pochmurnie, słonecznie, deszczowo itp
- określimy jaki strój jest odpowiedni do danej pogody
- poznamy instrumenty perkusyjne
- będziemy wymieniać pory roku
13.03. – 17.03. „Zabawy tu i tam”
- wyrabianie nawyku stosowania form grzecznościowych
- rozpoznawać zabawki tylko po dotyku
- tworzyć zbiory figur geometrycznych
- dowiemy się jak rozwiązywać konflikty na drodze pokojowej
- będziemy wycinać nożyczkami
20.03. – 24.03. „Dbamy o zdrowie na przedwiośniu”
- uświadamianie wpływu odżywiania na zdrowie człowieka i zachęcanie do częstego spożywania warzyw i owoców, nabywanie nawyku mycia owoców i warzyw przed spożyciem
- będziemy rozpoznawać i nazywać podstawowe produkty spożywcze
- poznamy obrzęd pożegnania zimy i powitania wiosny
- zrobimy porządki w naszym przedszkolnym ogródku
- będziemy sadzić kwiaty, siać warzywa
27.03. – 31.03. „Nadchodzi wiosna”
- zapoznamy się z charakterystycznymi cechami wiosny, utrwalanie nazw i charakterystycznych cech czterech pór roku
- będziemy rozwijać umiejętności dostrzegania barw wokół siebie, rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych
- będziemy lepić z plasteliny
Piosenka „Kto puka do drzwi?” Muzykat
- Puk, puk, puk, puk, kto puka do drzwi?
Puk, puk, puk, puk, ja wiem, że to ty!
Puk, puk, puk, puk, ogrzewasz mi twarz
Co raz więcej i mocniej co dnia.
Puk, puk, puk, puk, kto puka do drzwi?
Puk, puk, puk, puk, ach wiosno to ty!
Puk, puk, puk, puk, tu ptak, a tam kwiat!
Wszystko budzi się – budzę się ja!
Wiersz „Nadejście wiosny”
Przyszła do nas pani wiosna
Uśmiechnięta i radosna.
Sople z okien pozrywała
I nam słonko w darze dała.
Ucieszyły się roślinki,
Zaśpiewały dwie ptaszynki.
A bociany klekotały,
Ciepłe dni nam zwiastowały.
