TA STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIE

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Grupa Odkrywcy

Jesteśmy najstarsi w całym przedszkolu.

Dlatego mamy wielkie zadanie

Dać dobry przykład młodszym kolegom
własnym dobrym zachowaniem.
A gdyby tego jeszcze było mało
to co dzień czegoś się pilnie uczymy
ODKRYWAMY nowe rzeczy.
I razem się świetnie bawimy.

MARZEC

 

TYDZIEŃ I  „ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE ”

 

– zachęcenie do zadawania pytań i udzielania odpowiedzi, interesowanie się życiem zwierząt w różnych obszarach klimatycznych

– kształcenie umiejętności rozróżniania zwierząt żyjących  w różnych obszarach  klimatycznych

– zapoznanie z literą „N,n” wielką i małą , drukowaną i pisaną

– kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej

-doskonalenie spostrzegawczości i techniki czytania

-rozwijanie sprawności ruchowej

– zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek kreślenia liter, ćwiczenie słuchu fonematycznego

-zapoznanie z ciekawostkami dotyczącymi żółwi i krokodyli

TYDZIEŃ II „W KOSMOSIE ”

 

– zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania dnia i nocy

-dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dnia i nocy, utrwalenie nazw dni tygodnia oraz kolejności ich występowania

– ćwiczenie zdolności manualnych, kształtowanie umiejętności składania  i zaginania papieru według instrukcji słownej nauczyciela

– zapoznanie z postacią wielkiego astronoma Mikołaja Kopernika -wyjaśnienie pojęć: astronom, obserwatorium astronomiczne

zapoznanie dzieci z rolą jaką pełni obserwatorium astronomiczne, gwiazdozbiorami oraz znakami zodiaku

-kształtowanie umiejętności wyszukiwania i tworzenie rymów

– zapoznanie z obrazem graficznym cyfry8

-utrwalenie nazw planet i ich miejsca w Układzie Słonecznym

-kształcenie orientacji przestrzennej – prawa i lewa strona

 

 

TYDZIEŃ III „MARCOWA POGODA”

 

– zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym

– utrwalenie nazw i kolejności występowania po sobie dni tygodnia

– doskonalenie umiejętności prowadzenia kalendarza pogody, utrwalenie cyfr od 1 do 7 oraz liczebników porządkowych

-zapoznanie z literą g,G- drukowaną i pisaną, małą i wielką

-doskonalenie techniki czytania

-rozwijanie sprawności ruchowej i kształtowanie prawidłowej postawy

-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i pogodowych

– wdrażanie do systematyczności oraz wnikliwej obserwacji pogody

– kształcenie poczucia rytmu, estetyki ruchów, dostosowania ich do treści słownej

– kształcenie wyodrębnianie składników liczby 8,układanie prostych działań matematycznych za pomocą cyfr  i znaków

TYDZIEŃ IV „BAJKI I BAŚNIE”

 

– zachęcenie do dzielenia się z innymi, rozbudzenie zainteresowań czytelniczych, rozmowa na temat przyniesionych książek przez dzieci

-kształcenie słuchu fonematycznego, analizy i syntezy wzrokowej

– próba oceny zachowania bohaterów bajek

-wypracowanie sposobów  wzajemnej pomocy kolegom i koleżankom z grupy

-uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych oraz udzielanie pomocy i wsparcia tym, którzy tego potrzebują – w miarę możliwości dzieci

– zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami książek /przyrodnicze, historyczne, fantastyczne, biografie/autobiografie, pamiętniki, poradniki, naukowe, przygodowe, bajki/

-doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,

-rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.

-rozwijanie zainteresowań muzyką, tańcem, śpiewem, gra na instrumentach

– określanie cech książki oraz położenia przedmiotów w przestrzeni

– posługiwanie się pojęciami: wysoko – nisko oraz liczebnikami porządkowymi w zakresie 8

– wyrabianie umiejętności wyrazistego mówienia, wyrażania emocji tj. radość, smutek, złość, gniew, zadowolenie

 

„DŻUNGLA”

Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,

poplątane zwoje dzikich lian.

Mieszka sobie w bambusowej chatce

Ambo Sambo – wielkiej dżungli pan.

 

Ref.: Strusie mu się w pas kłaniają,

małpy na gitarach grają.

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

 

Ambo Sambo, doskonale znam go,

węża się nie boi ani lwa.

Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców

w dłoni coś smacznego zawsze ma.

 

Ref.: Strusie mu się w pas kłaniają,

małpy na gitarach grają.

Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

 

 

Bożena Borowik

„Dni Tygodnia”

Jestem sobie tata Tydzień

i siedmioro dzieci mam.

Wszystkie kocham bardzo mocno

i je dziś przedstawię Wam.

Pierwszy syn to Poniedziałek,

ma blond włosy i przedziałek.

Drugi Wtorek trzyma worek

i wesoły ma humorek.

Trzecia Środa czyta książki

i we włosach nosi wstążki.

Czwarty Czwartek lubi jeść,

zjadł parówek kiedyś sześć.

Piąty syn to Piątek,

lubi łowić ryby.

Jest bardzo cierpliwy,

chodzi też na grzyby.

A Sobota, szóste dziecko

ciągle jest zajęta.

Sprząta, pierze i gotuje

o innych pamięta.

Siódmym dzieckiem jest Niedziela,

wszyscy ją kochają.

Razem psocą, łobuzują i odpoczywają.

Jestem sobie tata Tydzień

i siedmioro dzieci mam.

Wszystkie kocham bardzo mocno

I je przedstawiłem Wam.

 

Obrazy ("Kosmos Ilustracja Dla Dzieci") — zdjęcia, wektory i wideo bez tantiem (2) | Adobe Stock