Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Jesteśmy najstarsi w całym przedszkolu.
Dlatego mamy wielkie zadanie
Dać dobry przykład młodszym kolegom
własnym dobrym zachowaniem.
A gdyby tego jeszcze było mało
to co dzień czegoś się pilnie uczymy
I ODKRYWAMY nowe rzeczy.
I razem się świetnie bawimy.
MARZEC
TYDZIEŃ I „ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE ”
– zachęcenie do zadawania pytań i udzielania odpowiedzi, interesowanie się życiem zwierząt w różnych obszarach klimatycznych
– kształcenie umiejętności rozróżniania zwierząt żyjących w różnych obszarach klimatycznych
– zapoznanie z literą „N,n” wielką i małą , drukowaną i pisaną
– kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej
-doskonalenie spostrzegawczości i techniki czytania
-rozwijanie sprawności ruchowej
– zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek kreślenia liter, ćwiczenie słuchu fonematycznego
-zapoznanie z ciekawostkami dotyczącymi żółwi i krokodyli
TYDZIEŃ II „W KOSMOSIE ”
– zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania dnia i nocy
-dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dnia i nocy, utrwalenie nazw dni tygodnia oraz kolejności ich występowania
– ćwiczenie zdolności manualnych, kształtowanie umiejętności składania i zaginania papieru według instrukcji słownej nauczyciela
– zapoznanie z postacią wielkiego astronoma Mikołaja Kopernika -wyjaśnienie pojęć: astronom, obserwatorium astronomiczne
– zapoznanie dzieci z rolą jaką pełni obserwatorium astronomiczne, gwiazdozbiorami oraz znakami zodiaku
-kształtowanie umiejętności wyszukiwania i tworzenie rymów
– zapoznanie z obrazem graficznym cyfry8
-utrwalenie nazw planet i ich miejsca w Układzie Słonecznym
-kształcenie orientacji przestrzennej – prawa i lewa strona
TYDZIEŃ III „MARCOWA POGODA”
– zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym
– utrwalenie nazw i kolejności występowania po sobie dni tygodnia
– doskonalenie umiejętności prowadzenia kalendarza pogody, utrwalenie cyfr od 1 do 7 oraz liczebników porządkowych
-zapoznanie z literą g,G- drukowaną i pisaną, małą i wielką
-doskonalenie techniki czytania
-rozwijanie sprawności ruchowej i kształtowanie prawidłowej postawy
-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych i pogodowych
– wdrażanie do systematyczności oraz wnikliwej obserwacji pogody
– kształcenie poczucia rytmu, estetyki ruchów, dostosowania ich do treści słownej
– kształcenie wyodrębnianie składników liczby 8,układanie prostych działań matematycznych za pomocą cyfr i znaków
TYDZIEŃ IV „BAJKI I BAŚNIE”
– zachęcenie do dzielenia się z innymi, rozbudzenie zainteresowań czytelniczych, rozmowa na temat przyniesionych książek przez dzieci
-kształcenie słuchu fonematycznego, analizy i syntezy wzrokowej
– próba oceny zachowania bohaterów bajek
-wypracowanie sposobów wzajemnej pomocy kolegom i koleżankom z grupy
-uwrażliwienie dzieci na potrzeby innych oraz udzielanie pomocy i wsparcia tym, którzy tego potrzebują – w miarę możliwości dzieci
– zapoznanie dzieci z różnymi rodzajami książek /przyrodnicze, historyczne, fantastyczne, biografie/autobiografie, pamiętniki, poradniki, naukowe, przygodowe, bajki/
-doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
-rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.
-rozwijanie zainteresowań muzyką, tańcem, śpiewem, gra na instrumentach
– określanie cech książki oraz położenia przedmiotów w przestrzeni
– posługiwanie się pojęciami: wysoko – nisko oraz liczebnikami porządkowymi w zakresie 8
– wyrabianie umiejętności wyrazistego mówienia, wyrażania emocji tj. radość, smutek, złość, gniew, zadowolenie
„DŻUNGLA”
Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,
poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo – wielkiej dżungli pan.
Ref.: Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na gitarach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.
Ambo Sambo, doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców
w dłoni coś smacznego zawsze ma.
Ref.: Strusie mu się w pas kłaniają,
małpy na gitarach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.
Bożena Borowik
„Dni Tygodnia”
Jestem sobie tata Tydzień
i siedmioro dzieci mam.
Wszystkie kocham bardzo mocno
i je dziś przedstawię Wam.
Pierwszy syn to Poniedziałek,
ma blond włosy i przedziałek.
Drugi Wtorek trzyma worek
i wesoły ma humorek.
Trzecia Środa czyta książki
i we włosach nosi wstążki.
Czwarty Czwartek lubi jeść,
zjadł parówek kiedyś sześć.
Piąty syn to Piątek,
lubi łowić ryby.
Jest bardzo cierpliwy,
chodzi też na grzyby.
A Sobota, szóste dziecko
ciągle jest zajęta.
Sprząta, pierze i gotuje
o innych pamięta.
Siódmym dzieckiem jest Niedziela,
wszyscy ją kochają.
Razem psocą, łobuzują i odpoczywają.
Jestem sobie tata Tydzień
i siedmioro dzieci mam.
Wszystkie kocham bardzo mocno
I je przedstawiłem Wam.