CZERWIEC
Tydzień I: „ŚWIĘTO DZIECI”
-zachęcanie do posługiwania się umiarkowanym głosem
-rozwijanie logicznego myślenia i właściwego nazywania
-ćwiczenie w zapamiętywaniu fragmentów lub całości wiersza
-doskonalenie wycinania i układania obrazka w całość
-usystematyzowanie wiadomości na temat praw dziecka
-zachęcanie do kulturalnego odnoszenia się do siebie
– świetna zabawa na DMUCHAŃCACH
– udział w OLIMPIADZIE SPORTOWEJ
Tydzień II: „CZYM PODRÓŻUJEMY”
-poszerzenie wiedzy nt. rodzajów pociągów
-utrwalenie nazw środków transportu wodnego, lądowego, powietrznego
-wzbogacanie słownika dziecka o nowe słowa
-zwracanie uwagi na współdziałanie
-poszerzanie wiadomości dzieci na temat podróżowania samolotem
-rozwijanie logicznego myślenia i określania prawdziwości zdania
-zachęcania do częstego pomagania innym
-poszerzanie kompetencji matematycznych związanych z przeliczaniem i klasyfikowaniem
– udział w WARSZTATACH MYDLARSKICH
Tydzień III: „WAKACJE”
-poznanie ciekawych miejsc i miast Polski
– zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy i do uważnego słuchania
-doskonalenie procesów analizy słuchowej podczas przeliczania słów w zdaniu
-przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wakacjach
-wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami
-wdrażanie do poszanowania zwoje i cudzej własności
– rozwijanie sprawności ruchowej
Tydzień IV: „SMAKI LATA”
-poznanie wybranych ziół i utrwalenie nazw owoców
-rozwijanie pamięci ruchowej
-poszerzanie wiadomości na roślin łąkowych
-doskonalenie procesów analizy i syntezy wzrokowej
-zachęcanie do współdziałania w czasie zabawy
-doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby
-poszerzanie wiedzy nt. uprawy i części jadalnych warzyw
-zapoznanie z cechami charakterystycznymi pory roku „lato”
– spotkanie ze zwierzętami egzotycznymi
Tydzień V: „LATO, LATO”
-rozwijanie umiejętności kolorowania wg kodu
-zachęcanie do zgodnych zabaw i szanowania zabawek
-wdrażanie do uważnego słuchania
-doskonalenie sprawności ruchowej dziecka
-wdrażanie do właściwego reagowania na sukcesy i porażki
-kształtowanie zręczności i zwinności
-poszerzanie kompetencji matematycznych i rozwijanie percepcji słuchowej
„Święto dzieci”
O czym marzą dzieci, kiedy jest ich święto?
By każdy miał zawsze buzię uśmiechniętą.
By śpiewały ptaki i słońce świeciło,
żeby wszystkim dzieciom było bardzo miło.
Jak by chciały dzieci Dzień Dziecka świętować?
Wesoło się bawić, gdzieś pospacerować.
Pójść na lody albo do parku, do lasu.
Niech w ten dzień rodzice mają dużo czasu!
Dzień Dziecka to ważny dzień na całym świecie,
bo w tym dniu jest święto wszystkich dzieci przecież.
Niech zdrowe, szczęśliwe każde dziecko będzie,
radosny śmiech dzieci niech rozbrzmiewa wszędzie!
Niech taniec porwie Cię!
sł. Kasia Halasz i Ania Plewa, muz. Kasia Halasz
Jedna ręka w przód, druga ręka w tył
i tańcz, tańcz, tańcz, tańcz, do muzyki tańcz!
Jedna ręka w bok, druga ręka w bok
i tańcz, tańcz, tańcz, tańcz, do muzyki tańcz!
I dookoła, dookoła kręć się, kręć!
Niech ten taniec porwie Cię! x2
Jedna noga w przód, potem noga w bok
i tańcz, tańcz, tańcz, tańcz, do muzyki tańcz!
Druga noga w przód, potem noga w bok
i tańcz, tańcz, tańcz, tańcz, do muzyki tańcz!
I dookoła, dookoła kręć się, kręć!
Niech ten taniec porwie Cię! x2
Weź bioderka w bok, potem w drugi bok
i tańcz, tańcz, tańcz, tańcz, do muzyki tańcz!
Teraz głowa w bok, teraz w drugi bok
i tańcz, tańcz, tańcz, tańcz, do muzyki tańcz!
I dookoła, dookoła kręć się, kręć!
Niech ten taniec porwie Cię! x2
Całe ciało w bok, całe ciało w bok
i tańcz, tańcz, tańcz, tańcz, do muzyki tańcz!
Całe ciało w przód, całe ciało w tył
i tańcz, tańcz, tańcz, tańcz, do muzyki tańcz!
I dookoła, dookoła kręć się, kręć!
Niech ten taniec porwie Cię! x2
